User Bar First

This is a debugging block

User Bar Second

This is a debugging block

Branding

This is a debugging block

Menu

This is a debugging block

Header First

This is a debugging block

Header Second

This is a debugging block

Preface First

This is a debugging block

Preface Second

This is a debugging block

Preface Third

This is a debugging block

Inhoud

This is a debugging block

donderdag, december 20, 2012 - 17:45

Volgende week (52)
GEEN leveringen!

In de abonnementen:
Groente week 51:

Groene kool, rode uien, winterpostelein, witlof, zuurkool en champignons.

Voor week 52 (wordt week 51 geleverd):

Spruiten, koolraap, rode bieten, pastinaken, prei en gemengde kiemen.

Pakket 2 half en 4 half:
Week 51:

Witlof, Winterpostelein, Zuurkool

Week 52 (wordt week 51 geleverd):

Spruiten, Kiemen, Koolraap, Rode Bieten

Herkomst:

De witlof, zuurkool, champignons en de kiemen komen uit Nederland.
Alle andere groentes zijn van eigen teelt.

Fruit:

Week 51: Appels Santana NL, Stoofperen Gieser Wildeman NL, Kiwi Italië.
Week 52(wordt week 51 geleverd):
Appels Dalinco NL, Mango Brazilië, Mandarijn Spanje.

Brood bestelling voor donderdag

3 januari 2013:
Wilt u brood bestellen voor donderdag 3 januari? Bestel dan uiterlijk voor maandag 31-12-2012 vóór 11.00 uur. Dan kunnen wij uw bestelling nog verwerken.
Bedankt!

DRINGENDE OPROEP:

Wil iedereen ALLE kisten van ons inleveren op het afhaaladres. BEDANKT.

Kerstgroet en nieuwjaarsgroet

De mensen van het Groene Spoor willen jullie allen een geweldig gezellig kerstfeest wensen!
En heel veel geluk, gezondheid en liefde voor het nieuwe jaar!
2013!

Suiker: het witte vergif.

Op korte termijn kan een ‘suikerbom’ , (geraffineerde suikers in de vorm van o.a. frisdrank, snoep, koekjes, gebak) je een energieboost geven, maar op lange termijn brengt de overconsumptie van deze snelle suikers een heleboel gezondheidsklachten te weeg.
Gemiddeld eten we meer dan 130 gram pure suiker per dag! Naast de suikers uit frisdrank enz. zitten er ook nog veel verborgen suikers in industrieel bewerkt voedsel. Dat heeft nauwelijks smaak en door de voedselindustrie worden daar ‘smaakverbeteraars ‘aan toegevoegd in de vorm van vetten, zout en ook veel suikers.

* Suiker maakt dik
* Kankercellen leven van suiker
* Suiker verhoogt het risico op hartinfarct
en hersenbloeding
* Langdurige hoge suikerinname leidt tot
diabetes
* Suiker verzwakt het immuunsysteem

Gezonde suikervervangers zijn:

Honing, een gezond natuurproduct, gebruiken met mate. Bevat bovendien nog een aantal extra stoffen die een gezondheid bevorderend effect hebben
Stevia, het zoete plantje met een natuurlijke zoetstof, sinds enkele jaren verkrijgbaar als poeder, druppels en tabletjes.
Tagatose, suiker uit lactose. Een witte poederige tafelsuiker. Een goede suikervervanger die geen invloed heeft op de bloedsuikerspiegel, tast het tandglazuur niet aan en heeft weinig invloed op het gewicht. Te gebruiken in koude en warme gerechten.
Aspartaam, veel gebruikt maar af te raden. Is een wereldwijd kunstmatig zoetmiddel dat veel gebruikt wordt in lightproducten. Het blijkt dat aspartaam een kankerverwekkend effect heeft, migraine kan uitlokken en verhoogd risico op depressies geeft.

Producten van geraffineerde granen (wit brood, witte pasta, witte melen) hebben ook deze effecten!

Uit een boek dat ik kreeg met Sinterklaas: Optimaal gezond zonder medicijnen - Houd ziekte op afstand door de juiste voeding - van Dr. Rudy Proesmans.
Hannie

RECEPTEN:

‘s Werelds meest gezonde koekjes.

125 – 150 gr chocolade puur min. 70%, (of iets minder van 90% )* 3 grote rijpe bananen of 4 kleinere * 1 theel. vanille extract * 60 ml kokosolie ( iets warm maken als het vet te vast is) * 160 gr amandelmeel (niet ontvet en geen amandelpoeder) * 80 gr kokosschaafsel * ½ theel. kaneelpoeder * ½ theel. fijn zeezout * 1 theelepel bakpoeder.
Oven voorverwarmen op 180 graden. Chocolade in kleine snippers verdelen met een mes of een vijzel. In een grote kom de bananen prakken met een vork, voeg de vanille-extract en kokosolie toe en daarna de havervlokken, het amandelmeel, kokosschaafsel, kaneel, zout en bakpoeder en als laatste de chocoladestukjes. Roer het goed tot een samenhangend geheel, het deeg is wat losser dan standaard koekjesdeeg. Leg bakpapier op een ovenrooster en vorm met een theelepel mooie ronde klodders van het deeg op het bakpapier. Zorg dat ze enkele cm van elkaar afliggen. Schuif ze in de oven en ga na 10 min. kijken hoe het gaat. Blijf erbij tot ze na 12 – 14 min. mooi goudbruin zijn.

Kokosnootolie kun je eventueel vervangen door olijfolie. En amandelmeel kun je zelf maken door witte amandelen (in een keukenmachine) fijn te malen. Amandelmeel kun je gebruiken i.p.v. bloem, voor het bakken van cake, taart enz. Amandelmeel werd vroeger gebruikt omdat ze toen nog geen granen verbouwden. Is glutenvrij en lactosevrij.

Postscript First

This is a debugging block

Postscript Second

This is a debugging block

Postscript Third

This is a debugging block

Postscript Fourth

This is a debugging block