User Bar First

This is a debugging block

User Bar Second

This is a debugging block

Branding

This is a debugging block

Menu

This is a debugging block

Header First

This is a debugging block

Header Second

This is a debugging block

Preface First

This is a debugging block

Preface Second

This is a debugging block

Preface Third

This is a debugging block

Inhoud

This is a debugging block

donderdag, november 1, 2012 - 13:30

In de abonnementen:

Groente:

Spruiten, Rode bieten, Knolselderij, Sla, Rode Uien, Groenlof

Pakket 2 half en 4 half:

Groenlof, Knolselderij, Spruiten

Herkomst:

Alle groentes zijn van eigen teelt.

Fruit:

Appels Santana,
Druiven wit,
Sinaasappels Valencia

Een goede dagelijkse voeding.

Vermijdt geraffineerde/bewerkte voeding. De industrie en fastfood business draait op verslavende producten die weinig voedingswaarde bevatten, zijn meer lege calorieën vol met suikers, toevoegingen, transvetzuren. Ze komen allemaal met mooie berichten dat ze beter gaan opletten maar hebben ons al 40 jaar volgestopt met transvetzuren, zout, suikers etc. en zijn medeverantwoordelijk voor de huidige problemen. Dit zijn geen mensen die wakker liggen van de ellende die zij aanrichten. Gelukkig zijn veel mensen nu aan het wakker worden. We moeten weer terug naar de onbewerkte natuurlijke voeding......

Ca 1000 jaar geleden voedden de mensen zich met planten en wortels, bessen, noten en zaden, en later af en toe vlees of vis. Daar was ons spijsverteringssysteem op aangepast. Ongeveer 50 jaar geleden werd er begonnen met bewerken van voeding. In de bestrijdingsmiddelen industrie duurt het enkele jaren totdat een virus zich aan een bestrijdingsmiddel heeft aangepast zodat het niet meer werkzaam is. En met geneesmiddelen idem dito. Maar hoe snel vermenigvuldigt een virus of bacterie zich? Razend snel, tot meerdere generaties per week.
De mens is nu pas 2 generaties verder, onze spijsvertering heeft niet voldoende tijd gehad om zich aan al die bewerkte producten aan te passen.
Om dus alle processen in het lichaam goed te laten verlopen is het heel nuttig zo weinig mogelijk bewerkt voedsel te gebruiken. Met elke bewerking wordt de prijs hoger en de voedingswaarde minder.
Producten die meer dan 3 of 4 ingrediënten op de ingrediëntenlijst hebben staan moet je vermijden.
Je hoeft echt geen honger te lijden en buiten de voedingsmiddelenindustrie om zijn er een heleboel erg lekkere dingen.

Voor de meeste mensen speelt de factor tijd ook mee om maar weer te kiezen voor kant en klaar producten. Toch zou je moeten kijken of er ergens een oplossing is, je gezondheid heeft er baat bij.
Veel mensen zijn moe als na een dag werken ook nog snel een warme maaltijd op tafel moet komen. Misschien is het een optie om ’s morgens een kwartier eerder op te staan, dan alvast graan in de week te zetten of even voor te koken en warm weg te zetten bv in een hooikist. Kun je het ‘s avonds zo even verwerken. En groente alvast schoon te maken. Hoef je ’s avonds alleen maar even te snijden en roerbakken/koken.

Een handje vol noten of zonnepitten of een stukje wortel, komkommer of tomaat zijn veel beter dan snoep of chips. En frisdrank is vloeibaar snoep! Door voldoende water te drinken help je alle organen beter te laten werken. Door een juiste voeding voel je je veel fitter en heb je meer energie voor de dingen die je moet doen!

RECEPTEN:

Knolselderijpuree

8 ons knolselderij - 8 ons aardappel - 2 laurierblaadjes - 3 takjes tijm - zout, peper - klontje boter
Snij selderij en aardappel in plakjes, kook met tijm, laurier en een beetje zout in een bodempje water plm. 15 minuten. Pureer met klontje boter en voeg naar smaak zout en peper toe.
Lekker met een gebakken kaasplakje en rauwkost van een bladgewas.

Witlof- of groenlofsalade

Was en snij de lof fijn. Snij een ½ appel, een mandarijntje en een ½ banaan in stukjes meng dit samen met 2 eetl rozijnen door de lof met een sausje naar keuze.
Tip:Erg lekker is het hierover enkele eetlepels licht geroosterde kokos te strooien.

Groenlofstampot

1 krop groenlof, in smalle repen - 800 g aardappels - 1 ui, fijn gesnipperd - een scheutje azijn - een scheutje melk - 200 g gerookte spekblokjes - een klontje boter - peper & zout - 100 g jonge kaas, in kleine blokjes
Kook de aardappels in water met zout gaar en giet ze af. Bak ondertussen de spekblokjes in boter. Stamp de aardappels met melk, azijn, uisnippers en kaasblokjes tot een smeuïge stamppot. Maak op smaak met peper en zout. Meng de groenlof er met een grote lepel goed door en laat het geheel nog even door en door warm worden.
Vegetarische variatie:
In plaats van spekjes kunt u ook pittig gekruide en gebakken tempé of sojabrokken gebruiken.

Postscript First

This is a debugging block

Postscript Second

This is a debugging block

Postscript Third

This is a debugging block

Postscript Fourth

This is a debugging block